Saturday, July 30, 2011

Nasi Lobak Merah & Ayam Madu utk "fussy eater"

Sejak kebelakang ni Umar tak suka jamah nasi putih...rasanya dia jadi fussy sejak saya tukar jenama beras dari cap En Jalaluddin kepada cap burung kenari siam....kadang-kadang rasa frust ja saya bila suap dia makan,dia jamah la dalam 3 ke 4 mulut ,seterusnya nak makan lauk & sayur sahaja...hmmm,tapi yg baiknya dia suka sayur,semua sayur dia suka kecuali sayur sawi & kailan...yg lain mmg dia makan :)).
Jadi saya ambil pendekatan baru buat nasi sayuran...kot2 la dia nak makan...and alhamdullilah berjaya...habis sepinggan nasi lobak merah dia makan...puas hati saya.
Saya ambil resepi nasi ni blog Zaliana-Jurnal Rasa ....thanks ya for sharing the resepi....dan saya padankan nasi ni dgn ayam masak madu...
 Nasi Lobak Merah
Ayam Masak Madu

No comments: