Thursday, March 13, 2008

Balik Kampung

Hari Jumaat lepas 7hb balik kampung kerana menunaikan tanggungjawab yg muncul 5 thn sekali...Mera zingdegi tak balik kerana tidak mendaftar..hmm..hmm...berbalik pada cerita balik kg pada kali ni mmg amat memenatkan ...cerita nye gini...

Pagi2 lagi sudah terpacak di KLIA utk 1st flight ke Alor Setar 7.45am tapi malang nasibku,flight penuh....ini perkara biasa utk pemegang standby ticket macam aku ni....then semak utk flight tghari & malam hari jumaat & sabtu the next day,kaunter staff maklumkan semua dah fully booked..adoi macam mana ni nak balik mengundi ni...despite nama dah ada dalam waiting list pun chances mmg tipis...aku tengok standby kaunter mmg laris macam goreng pisang panas...panjangnye queue...
tak pa maybe tghhari ada luck utkku...so aku pun balik ke rumah dulu...nasib baik rumah dekat...tapi yg pasti ERL hari tu mmg kaya coz aku naik banyak kali...

Tghhari pun sama jugak...full... penat aku queue & at last staff bertugas bagitahu yg tempat kosong cuma ada 4 seats je tapi waiting list ada 20 nama & nama aku berada ditempat yg ke 12...huk..huk.. sedih akak...
Mmmg tak ada harapan nak balik ni...tapi tetiba aku tercall my SIL sebab ingat nak inform kat dia yg aku tak balik,then dia bagitahu yg dia belum bertolak lagi and offer kat aku ikut dia sekali dgn BIL ,jadi aku terus ambil ERL ke KLsentral and taking commuter to Rawang(jumpa BIL dalam train yg sama..he..he..) sampai di Rawang dah pukul 4 ptg..

My SIL dah tunggu so 3 of us pun bergerak balik ke Kedah...jalan dari Rawang ke Tapah mmg jammed teruk siap dengan hujan lebat lagi...tapi bila turn BIL yg memandu aku & SIL tak senang duduk...yelah my BIL bawa laju tak hingat then suka2 hati masuk line kecemasan...aku tengok kereta2 lain macam annoyed je kat kami..ha..ha..(kalau adik aku ke @ hubby mmg aku dah sound tapi ni iparku..tak nak create scene..)

Bayangkan pukul 9pm kami dah sampai di Jitra, kami just ambil masa dalam 4 jam 30 minit....mmg laju...kalau aku yg memandu mau ambil 8 jam...maklumlah pemandu berhemah...sampai je kat rumah MIL aku terus bonkang...letih betul walaupun tak memandu..esoknya dalam pukul 10.30am tumpang BIL aku yg sorang lagi ke Kangar...Jiran aku dtg jemput balik Chuping...fuh penat tu...at last dapat jugak aku mengundi...

No comments: