Wednesday, April 23, 2008

mari berkebun


Deretan pokok cabai melaka & cabai besaq




Ni segala malay herbs-pokok kari,daun cenehom(org sini panggil kesum),pokok kunyit & pegaga kampung & nyonya
ni pulak pokok thai basil & daun selom
























pokok yg menjalar kat lattice tu pokok snow pea(dah mengeluarkan hasil),deretan pasu sebelah tu pokok ulam raja.....alhamdullilah semua pokok dah memberi sumbangan...

Lama tak jenguk blog coz my cpu having litlle influenza in the motherboard...kena hantar klinik...tapi sekarang dah ok...


saja je nak tunjuk aktiviti berkebun sejak menjadi fulltime domestic engineer ni....takla pandai sangat tapi banyak juga hasil yg dapat dalam setahun ni...dulu masa kerja dibank dulu selalu balik time matahari dah terbenam...pokok pun tak sempat nak siram,boleh dikatakan semuanya kekuningan dan tak sihat....tapi sikalang banyak masa dok perabih depan pokok...so depa ni kembali menyegar....

1 comment:

UmmuAinul said...

Salam,

Saya juga baru berminat berkebun. Apa jenis2 tumbuhan bagi permulaan?

Saya sudah tanam pokok cili dan kangkung...