Monday, January 5, 2009

Salam Tahun Baru 2009

Lama rasanya tak menghupdet blog nie...sejak kembali bekerja 9 pagi - 6ptg bertambah tugas saya yang dah sedia ada makin bertambah....isteri kepada my big boss,pekerja kpd boss opisku, part time baker dan surirumah yg tak pernah habih dgn house chores....

Saya tak merungut tapi masa berpoya-poya macam dulu dan berkarya saya terhad...he..he..(padan muka saya, yg pi kerja balik buat apa?) tapi saya ada mission(tak buleh cakap...biarlah rahsia)....kalau dulu masa menjadi fulltime domestic goddess(ala2 Si Nigella ) walaupun tak bekerja masa saya occupied dgn house chore ,gardening dan baking dan tak lupa surfing...he..he..he..tapi sejak kembali ke opis....masa saya terhad....rindu dgn gardening ,sampai jiran saya kata dah tak dengar org menyapu daun2 kering waktu pagi...My Big Boss pun merungut....nak jenjalan @ holiday pun kena buat appointment dulu...aiseh...kesian kay my Big Boss...tak pa..this year saya punya azam nak jadi yg terbaik dan sentiasa adakan masa utk my big boss...

Masa tak kerja dulu (2 tahun you...cam sekejap ja) ,saya berjaya naikkan berat badan sebanyak 2 kg (fr 45 to 47 kg)...rasa gumbira sangat....tapi yg tak best bila jumpa ex-offimate depa kata setakat naik 2 kg macam berat tpg gandum 2 pack ja...grmmm...naik la jugak...dan sekarang bila dah keja balik dan dgn activity membaking berat saya turun balik ke 44kg...rasa sgt tak best...ok azam lagi satu tahun ni nak naikkan berat ke 50kg...he..he..barule seksi...yeah...

Okaylah....tak nak menceceh byk sgt...nanti sambung lagi...

No comments: