Friday, July 29, 2011

Mengidam makan laksam & Tepung Talam

Sejak pregnant ni saya selalu mengidam & terasa nak makan ja...alkisah minggu lepas saya teringin nak makan laksam,beli sebungkus tak cukup he..he..saya kata pada En suami,alahai RM2.50 sebungkus laksam sikit sangat...tak puas makan...En Suami kata jom kita tempah dekat kak Ani(akak ni jual sarapan pagi kat kawasan rumah saya,dan laksam dia mmg terbaek)....tetiba saya rasa rajin yg amat sangat so saya kata kat En suami...takpe saya nak buat sendiri....En suami buat muka ala2 tergezut(betui ka bini aku ni)....walaupun saya dan suami org utara tapi kami berdua mmg penggemar laksam yg tegar muhahaha....so dgn semagat berkobar2 saya godek2 kat internet dan jumpa resepi laksam di myresepi,boleh check kat sini ya

Laksam yg siap dikukus....
Tara....dah siap...puas hati dapat makan dgn sepuas-puasnya....cuma laksam yg saya buat ni kenyal sikit...next time saya kena buat nipis sikit....thanks to Yani for sharing resepi ni :)

No comments: