Saturday, August 13, 2011

Tepung Pelita & Popia Goreng

Tepung Pelita
Antara juadah yang saya buat utk iftar.Saya suka makan tepung pelita terutama sekali yg dalam daun pisang tapi saya buat versi moden sikit letak dalam bekas dadih.Rasa masih umph....2 thumbs for Yani for sharing great recipe
boleh refer resepi disini ya

Popia Goreng
yang versi yang saya selalu buat guna kulit popia segera...
teringat zaman masa saya remaja dulu-dulu,mak saya mmg berniaga kuih utk sarapan pagi dan juga pada bulan ramadan(jual kat depan rumah ja)....jadi popia goreng & popia basah adalah dalam list jualan mak saya.Tapi mak saya tak guna kulit popia segera ,dia buat sendiri kulit popia tu...tabik kat mak saya sebab setiap hari dia akan buat lebih kurang 200 kpg kulit popia .....saya ada juga buat kulit sendiri tapi saya guna kain muslin yg bersih utk tenyeh kat kat atas non stick pan...tapi mak saya guna tangan ja ...dia kata lagi cepat....he..he..
Ni pulak Umar dok tgh sibuk dgn toys dia....gambar ni khas utk Raudah ya....Umar dah 1 tahun 11 bulan ,bulan depan 2 tahun...wah cepat masa berlalu...gambar blurr sikit coz saya curi ambil gambar Umar....kalau dia nampak saya pegang camera terus ja dia dtg kat saya...

No comments: